• وبلاگ : احكام
  • يادداشت : حكم نگهداري سك در خانه
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + رضا 

    به نام خدا

    رسول خدا (ص) فرمودند : آنکه حلال را حرام مي کند مانند کسي است که حرام را حلال مي کند

    و آنقدر در حرام آشفته اند که گويي اينگونه اعمال حلال است و عجيب اينجاست که از اعمال حرام شرمي ندارند


    آيه 87 سوره مبارکه مائده

    يا ايها الذين آمنوا لا تحرموا طيبات ما احل الله لکم و لا تعتدوا ان الله لا يحب المعتدين
    اي کساني که ايمان آورده ايد طيباتي را که خداوند برايتان حلال کرده بر خود حرام نکنيد و تجاوز نکنيد که خداوند متجاوزان را دوست نمي دارد

    اصحاب رسول خدا (صلّي الله عليه و آله و سلّم) گفته اند که سگها چنين و چنان شکار مي کنند و خوب است يک قاعده کلى بدست ما بدهيد تا بفهميم حلال از شکار سگها کدام است و حرامش کدام؟ رسول خدا (صلّي الله عليه و آله و سلّم) در پاسخ آنان به اين آيه تمسک کرده که در آن سؤال آنان را مطرح کرده و قاعده کلى هم دست داده و رسول خدا (صلّي الله عليه و آله و سلّم) بعد از خواندن آيه شريفه پاسخ آنان را در خصوص مساله مورد سؤالشان را داده است.

    مائده 4: « يَسْأَلُونَكَ مَاذَا أُحِلَّ لَهُمْ قُلْ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّبَاتُ وَمَا عَلَّمْتُمْ مِنَ الْجَوَارِحِ مُكَلِّبِينَ تُعَلِّمُونَهُنَّ مِمَّا عَلَّمَكُمُ اللَّهُ فَكُلُوا مِمَّا أَمْسَكْنَ عَلَيْكُمْ وَاذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَيْهِ ...».

    « از تو مي پرسند چه چيزي براي آنها حلال شده! به آنها بگو: چيزهاي پاکيزه براي شما حلال شده، و آنچه بوسيله جانوران شکاري (سگ، پرنده،...) شکار مي کنيد، (بوسيله) سگهائي که آنچه خدا به شما آموزش داده به آنها آموزش مي دهيد. بنابر اين آنچه براي شما مي گيرند و مي آورند بخوريد و نام خدا نيز بر آن ببريد، ...».

    خَتَمَ اللّهُ عَلَى قُلُوبِهمْ وَعَلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ عظِيمٌ .